piątek, 11 listopada 2016

[ WYZWANIE POLIGLOTKI ] DZIEŃ 11/28 - relacja z placu boju :)


Cześć moi drodzy!!

     Jak dało się zauważyć, nastąpiła cisza na moim placu gry. Od kilku dni nie zamieściłam żadnego posta na blogu jak i instagramie. Nie oznacza to jednak, że zaprzestałam udziału w Wyzwaniu Poliglotki. O nie! :) W ostatnim czasie cierpię na niedoczas, a może właściwiej byłoby powiedzieć, że nie ogarniam życia. Stale wiszą nade mną zaległe sprawunki.



     Nie mniej jednak chciałabym w tym poście podzielić się moimi postępami w wyzwaniu. Jak pamiętacie na swoim blogu inicjatorka tej akcji podała listę zadań do wykonania. Można zrealizować wszystkie lub wybrać te, które najbardziej nam odpowiadają. W ostatnim czasie skupiłam się na wykonywaniu czynności, o których więcej opowiedziałam w  postach o uważności oraz  o wyborze kanału na YouTube

     Wciągnęłam się niesamowicie w słuchanie piosenek, dzięki stronie lyricstraining.com Jest to połączenie nauki z zabawą. Dzięki temu: 

- stale poszerzam swoje słownictwo. Z każdej piosenki zapisuję kilka nowych słówek, które szybko zapamiętuję. W trakcie słuchania piosenek mój umysł jest zrelaksowany i nie wiedzieć kiedy, uczę się nowych rzeczy :) 

- ćwiczę wymowę, poprzez śledzenie tekstu i śpiewanie piosenek na głos. Bardzo żałuję, że nie potrafię ładnie śpiewać. 

- czuję ogromną satysfakcję, kiedy w radiu słyszę piosenkę, której znam znaczenie i rozumiem tekst. W przypadku nieznanych mi jeszcze piosenek również widzę postęp. Coraz więcej wyłapuję słów i zdania układają się w logiczną całość. Kiedyś cała piosenka zlewała się jeden bełkot :D 
Naprawdę czuję ogromne wzruszenie i mam łzy w oczach, kiedy rozumiem choć kawałek śpiewanego tekstu. W takich chwilach widzę efekty swojej pracy i jest to bardzo motywujące.

     Podobnie jest w przypadku oglądanie kanału na YouTube w moim przypadku Estee Lalonde, który wciągnął mnie bez reszty. Podczas oglądania zawsze towarzyszy mi zeszyt, w którym zapisuje nieznane mi słówka lub zwroty. Marzę, aby móc kiedyś swobodnie oglądać anglojęzyczne filmiki. 

Pozdrawiam Was serdecznie!!



1 komentarz:

  1. Filmiki Estee również od czasu do czasu lubię sobie obejrzeć. Według mnie dziewczyna mówi bardzo wyraźnie i przyjemnie się jej słucha:) Dziękuję też za przypomnienie o lyricstraining - dawno nie korzystałam z tej strony:)

    OdpowiedzUsuń

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...