sobota, 5 listopada 2016

[WYZWANIE POLIGLOTKI] Dzień 4/28 - uważne słuchanie po angielsku.

Witam kochani!

    To już kolejny dzień Wyzwania Poliglotki! W czwartym dniu postanowiłam wykonać zadanie ósme z listy zadań wymyślonych przez Madame Polyglot. Dzisiejsze wyzwanie polega na ćwiczeniu uważnego słuchania. Chodzi o to, aby skupić się tylko i wyłącznie na tym co słyszymy np. oglądając film lub serial wyłączamy napisy.



    Zadanie uważności zrealizowałam w nieco inny sposób. To znaczy w tym dniu nie obejrzałam filmu lub serialu bez napisów. Powodem przeinaczenia zadania, był fakt, że moja znajomość języka angielskiego nie jest na tyle satysfakcjonująca, abym mogła zrozumieć przekaz filmu. Aktorzy mówią szybko, często posługują się mową potoczną oraz oczywiście słowami i konstrukcjami, których nie znam. Dlatego oglądanie prawdziwego filmu bez napisów, sprawia mi obecnie niemały kłopot. 



    Bardzo przyjemnym sposobem na uczenia się uważności jest dla mnie słuchanie piosenek. Zakładam słuchawki i staram się jak najbardziej się da wsłuchać w tekst. Wyłapuje jak najwięcej słów oraz zwrotów a następnie sprawdzam sobie tłumaczenie piosenki na stronie tekstowo.pl



     Świetną stroną do nauki języka poprzez piosenki jest lyricstraining.com - cała zabawa polega na tym, że słuchając piosenki uzupełniamy luki. Można wybrać sobie odpowiedni poziom znajomości języka, im wyższy poziom tym więcej luk do uzupełnienia. Dzięki tej stronie w przyjemny sposób ćwiczymy uważne słuchanie, utrwalamy słownictwo wraz z wymową i lepiej rozumiemy tekst piosenki :)



     Na stronie TALKENGLISH jest sekcja - słuchaj po angielsku, która podzielona jest na trzy poziomy : Basic, Intermediate i Advanced. Każdy poziom zawiera 34 krótkie dialogi. Do każdego dialogu dołączony jest Quiz, dzięki któremu możemy sprawdzić, czy dobrze zrozumieliśmy przekaz. Na koniec możemy przeczytać transkrypcje z nagrania, aby sprawdzić nieznane nam słówka lub zwroty.

     Przyznałam Wam się w poprzednich postach, że staram się kłaść duży nacisk na naukę słuchania i mówienia, ponieważ jest to mój słaby punkt. Jestem w stanie przeczytać tekst ze zrozumieniem lub chociażby złapaniem kontekstu, natomiast  gdybym miała wysłuchać tą samą treść - byłoby mi znacznie trudniej. Jeśli chodzi o umięjętności językowe mamy ich cztery : mówienie, słuchanie, czytanie i pisanie. Kiedyś przeczytałam, że można mieć na różnym poziome rozwinięte umiejętności językowe. To znaczy np. lepiej czytać - gorzej słuchać, dobrze mówić - słabo pisać. 

     Na sam koniec chciałabym polecić Wam trzy filmiki zamieszczone na kanale MadamePolyglot na temat słuchania w języku obcym.

"ROZUMIENIE SŁUCHU W JĘZYKU OBCYM"


"MUZYKA A NAUKA JĘZYKA OBCEGO"



"UWAŻNE SŁUCHANIE A NAUKA JĘZYKA"


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...