czwartek, 26 stycznia 2017

TOP 4 MOICH ULUBIONYCH ŚNIADAŃ, czyli o tym co je niejadek śniadaniowy.


Od kilku lat walczę z wypracowaniem u siebie nawyku jedzenia śniadań. Czasem idzie mi lepiej, czasem gorzej. Znam dobrze argumenty mówiące o skutkach niespożywania śniadań, co jak co, ale odczuwam je na własnej skórze :) Mimo tego nie garnę się ochoczo do przyrządzania porannych posiłków. Ba, często wychodzę z domu "na głodniaka". Chociaż prowadzę "bezśniadaniowy tryb życia" i (jeszcze) funkcjonuję, chcę to zmienić i zacząć jeść regularnie. W dzisiejszym poście chciałabym przedstawić Wam trzy propozycje moich ulubionych śniadań, które są proste, smaczne i... dobrze Wam znane.  Eh... śmiesznie to brzmi w ustach niejadka śniadaniowego.

www.123rf.com



⇨  KOKTAJLE




Koktajle to moje top 1 na liście ulubionych porannych posiłków. Są wybawieniem dla mojego ignoranctwa śniadaniowego. Dzięki różnego rodzaju smoothies zaczęłam w ogóle jeść śniadania! Koktajle są szybkim i prostym posiłkiem do przygotowania. Wrzucam wszystko do blendera i gotowe! :) Najczęściej górują u mnie owocowe smoothies z dodatkiem wody, mleka lub jogurtu, choć muszę przyznać, że zielone koktajle również przypadły mi do gustu. Moje poranne miksturki dodają mi energii i sycą mój żołądek na kilka godzin. Poza tym ta świadomość, że dostarczyłam mojemu organizmowi solidną dawkę owoców (czasem warzyw) i w ogóle wrzuciłam coś na ruszt - jest dla mnie wewnętrznym powodem do dumy :)



Może nie będę sypać przepisami na koktajle, ponieważ A) jest ich dużo w sieci B) zazwyczaj wykonuje je ze składników, które aktualnie posiadam. Chciałabym Wam polecić pewien wartościowy wpis Eweliny z bloga veganisland.pl - Jak pić smoothies? - Wszystko, co powinieneś wiedzieć o owocowo-warzywnych koktajlach. Szczególnie warty uwagi jest fragment o odpowiednim myciu warzyw i owoców przed ich spożyciem. 

⇨ SEREK WIEJSKI Z DODATKAMI




Uwielbiam serek wiejski. Zawsze jest moim ratunkiem, kiedy nie mam pomysłu co zjeść. Lubię go spożywać z różnymi dodatkami, najczęściej warzywnymi np. pomidor, ogórek, szczypiorek, cebulka, papryka ... + przyprawy. Możliwości jest mnóstwo. Podobno serek wiejski jest dobry podczas diety, ponieważ ma mało kalorii i węglowodanów za to dużo białka.  


⇨ JAJECZNICA LUB JAJKA SADZONE




W mojej rodzince top ulubionych śniadań nie mogło zabraknąć reprezentantki porannych posiłków, czyli jajecznicy oraz jej zastępcy jajka sadzonego. Takie śniadanko można przygotować bardzo szybciutko. Rozgrzewamy patelenkę, podsmażamy jajka i posiłek jak ta lala :)  Żadna filozofia. Moje ulubione jajeczne śniadanie to jajecznica z dwóch jajek z boczkiem i cebulką a w sezonie ze szczypiorkiem.  


⇨ KANAPKA Z AWOKADO


W tym przypadku również możliwości jest wiele na przyrządzenie sobie pysznej kanapki. Ogranicza nas jedynie nasza wyobraźnia i produkty w lodówce. Znacie napewno ten moment kiedy chcecie zrobić sobie pyszną kanapeczkę z masełkiem, lecz ono jest twarde jak skała. Uhhh... napewno znacie ten ból! :)  W takiej sytuacji przychodzi mi na ratunek dojrzałe awokado, które zastępuje mi masło. Do tego dodaję plasterki pomidorka, cebulkę, sól i pieprz. Szybko, zdrowo i smacznie!
Tak wiem, z awokado można zrobić różne pyszne pasty na kanapki, lecz komu by się chciało grajdać rano w garach :D 


Chciałoby się powiedzieć, że Ameryki nie odkryłam moimi śniadaniowymi propozycjami. Jeśli ktoś spodziewał się hiper-odkrycia jak zacząć jeść śniadania to przepraszam. Tym postem chciałam zainspirować szczególnie osoby, które nie mają pomysłów ani dużo czasu na przygotowywanie porannych posiłków. 

Pozdrawiam Was serdecznie!! 

2 komentarze:

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...